mittlivmittikaoset

Direktlänk till inlägg 10 april 2018

Drömmar

Av Jeanette Pierrou - 10 april 2018 06:44

  (Mar)Drömmar


Sista nätterna drömmer jag massor.  Det är konstiga drömmar dock mest om jobbet.  Utarbetad?😲 Ja lite faktiskt. Jag älskar verkligen mitt jobb, barnen och mina kollegor. Men allt jobb som vi är ålagda att göra...PUH! Det är inte därför jag blev lärare. Jag förstår varför flera slutar som lärare, varför många elever blir sönderstressade (åk 9,gymnasiet och högskolan). Är det då konstigt att vi har så många självmordsbenägna ungdomar, sönderstressade eller ungdomar som tar droger? Nej det är ju inte det. 

Tillbaka till mina drömmar. Jag brukar ofta somna till en serie men igår tänkte jag börja med ngt nytt. Ja jag håller på och förändra saker i mitt liv. Jag läste en bok och satte sen på lite lugn musik. Om det blev bättre? Nej snarare sämre så ikväll provar jag bara boken istället.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Pierrou - 19 april 2018 15:01


Är så oerhört trött på alla människor som inte än vänder sin hjärna. Hur svårt kan det vara att bjuda till. Man får och tar.  Men nä inte alls. I arbetet ska man bara ta för sig.  I min värld är borde man hjälpas åt och se till att allt blir bra fö...

Av Jeanette Pierrou - 15 april 2018 21:50

Ikväll är ångesten tung. Vad kommer prover att visa? Hur kommer barnen ta det? De mår redan dåligt pga allt de varit med om. Hur kan jag fortsätta skydda dem?   Jo jag vet att man inte ska ta ur saker i förskott. Men just nu känns så mycket natts...

Av Jeanette Pierrou - 13 april 2018 22:45

Att vara mamma, Förlåt... ensamstående mamma är inte alltid lätt och lite jobbigare är det att vara ensmstående  mamma till barn som har ADHD. Ja det är en styrka de har men det innebär även en massa extra jobb för oss föräldrar. Vissa säger att v...

Av Jeanette Pierrou - 12 april 2018 20:22

För 1 år sedan svullnade mitt ansikte upp totalt. Jag kunde inte/vågade inte känna på ansiktet. Det kändes inte som mitt. När jag kände på det så kändes det inte. Mitt ansikte var inte mitt längre. För ett par dagar sedan var jag å tog biopsi på mi...

Av Jeanette Pierrou - 11 april 2018 21:24

Ofta så flyter livet framåt i maklig fart andra gånger händer allt. Just nu är jag inne i en fas där allt som kan gå fel händer..  Barnens farfar har fått cancer i lungorna och i levern..FUCK CANCER. Jag önskar dig då långt bort det bara går. Jag h...

Presentation


Mitt liv mitt i Kaoset. Jag har väl inte mer kaos än någon annan. Ibland känns det så ändå. Jag är mitt i livet och inser att nu börjar livet. Jag har två barn som är 17 och 20 år. Skild sen 2005. Jobbar inom skolan vilket jag trivs med. Mina vänner finns

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards